vrijdag 27 april 2018

Man Bag

De man steekt graag zijn portefeuille, agenda, sleutels en telefoon in MIJN handtas als we ergens heen gaan. Dat ding weegt al genoeg van zichzelf (allee, met mijn spullen erin he) en dan loop ik daar dus met een baksteen rond mijn nek.

Ik had zo al een paar keer gesproken van een man bag, meer voor de grap, nooit gedacht dat ie het wat zou vinden, maar hij vroeg af en toe wel eens 'wanneer krijg ik nu mijn man bag'?

Dus werd het tijd voor een nieuw projectje. Ik had van een jeans-Sansa (die te klein uitviel) nog een stuk over, ik dacht dat ik ook nog wel iets had voor de voering, en ik had ook al een patroontje in mijn hoofd. De Cross Body Bag van So Sew Easy, die vind je hier en is een gratis patroontje! Alleen de flap heb ik wat aangepast voor de mijne, omdat 'rond' minder mannelijk is (of zo).

Het is een handige tas met veel zakjes, binnen en buiten, niet moeilijk en toch een mega mooie afwerking. Je hebt ook enkele opties naar sluitingen en riem toe. De schoonmoeder is alvast jaloers (ik weet al wat gedaan bij de volgende geschenkjes-uitwissel-gelegenheid!).

En dit is direct ook mijn projectje van deze week voor de 52 week sewing challenge: iets met een zak naaien, hier zitten zakken genoeg in!

Het naaien ging vlot, de instructies zeer duidelijk, alleen bleek ik dus geen voering stof meer te hebben. Gelukkig Stitch to the rescue, online besteld en mocht het 's avonds al komen halen! Dankje Kimberley!













The man of the house likes to put his wallet, agenda, keys and phone in MY bag when we go somewhere. The thing itself is already heavy enough (filled with MY stuff) and then I run around with a brick around my neck ...

I had already spoken about a man bag, more as a joke because who would think the man would want to have a bag?? But once in a while he asked 'when can I get my man bag?'

So time for a new project. I had some left overs from a denim-Sansa I made (which was too small), I thought I also had enough scraps for the lining and I already had a pattern in mind. I wanted to make the Cross Body Bag from So Sew Easy, you can find it here and it's a free pattern! I adjusted the flap a little for my version, because 'round' is less manly (or something).

It's a very usefull bag, with a lot of pockets, inside and out. It's not difficult and the finishing is brilliant. There are multiple options for the closure and the strap. The mother-in-law is already jealous (I know what to do for the next present-occasion!).

This is also my submission for the 52 week sewing challenge: sew something with a pocket. More than enough pockets!
Sewing went really well, the instructions are very clear (there's a movie to watch). Only it came out I didn't have enough fabric for the lining. Luckily, StitchShop to the rescue: ordered online and could come and get it the same evening! Thank you Kimberley!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten