woensdag 21 maart 2018

De broek - Sansa pants

Een patroon voor een broek? Zo'n yoga geval ... hmmm voor comfy ben ik wel te vinden. Weer eentje van Bella Sunshine Designs: de Sansa pants. Je kunt m ook met een elastiek in het middel maken. Veel simpeler kan het niet, met 2 patroondelen. Eens je je maat hebt liggen, heb je in een uur of 2 een nieuwe broek. Behalve als je zoals ik de dingen nog even verkeerd aan elkaar naait (buikband binnenstebuiten aan broek bijvoorbeeld), dan duurt het even langer.
Drie heb ik er ondertussen, en nog eentje voor iemand anders gemaakt. Eigenlijk twee, maar 1 van de twee bleek toch te klein. Daar had ik stretch jeans voor gebruikt in plaats van tricot of sweaterstof, eruit geleerd en mijn jeansversie dus een maatje groter gemaakt. Die laatste heb ik ook nog versierd met een zak op mijn achterwerk! Een extraatje :)

The Sansa pattern, from Bella Sunshine Designs (I can't help it, they always fit, well, almost always), is a pattern for pants. You only have two pattern pieces! How easy can you get! I always make the yoga version, because, you know ... yoga ... comfy. Once you have your size pattern, you make the pants in about 2 hours. Except for when you succeed to put your pieces together the wrong way like I do (not a good idea to serge your waistband the wrong way to your pants).
I've made three for myself by now and one for someone else. Well to be honest, I've made another one, but that one was to small. I used a stretch denim for that in stead of tricot or sweat. But I've learned from that experience and made my denim version one size bigger. That last one has also a pocket on my behind. An extra :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten